Obiady

Obiady

Obiady

W tej zakładce znajdziecie mnóstwo przepisów, zarówno wegetariańskich jak i mięsnych. Jeśli chodzi o obiad to dobrze, by znalazły się w nim składniki z wszystkich grup odżywczych w odpowiednich proporcjach. Węglowodany, białko i zdrowe tłuszcze. Jak najlepiej przyrządzać zdrowe obiady? Przede wszystkim zamienić smażone na gotowane lub pieczone. Frytki równie dobrze smakują z piekarnika, bez dodatku tłuszczu. Nie koniecznie trzeba smażyć w głębokim oleju i dodawać masę soli. Zamiast tego skorzystaj z ziół i przypraw. Odkąd zaczęłam zagłębiać się w tajniki zdrowego odżywiania to odkryłam ile może być ziół i przypraw i jak genialnie one smakują! Polecam każdemu.

Nadmiar soli zatrzymuje wodę w naszym organizmie i sprawia wrażenie, że jesteśmy opuchnięci. Oczywiście, odpowiednia ilość soli jest nam potrzebna do życia, jest to jednak niewielka ilość. Jeśli o soli mowa to warto pokusić się o sól różową, tak zwaną himalajską. Ma o wiele więcej wartościowych składników niż zwykła, biała sól. Warto też zamienić biały ryż na ryż dziki bądź brązowy. Warto spożywać więcej kasz np. kaszę gryczaną niepaloną, jęczmienną, jaglaną (jaglana ma bardzo dużo wartości odżywczych), kuskus.

Warto jeść więcej ryb, najlepiej gotowanych na parze bądź pieczonych w piekarniku. Samo mięso warto wybierać z hodowli ekologicznych gdyż to sklepowe jest napakowane hormonami. Ich nadmiar niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie. Najlepsze mięso to mięso z indyka i z kurczaka, bez skóry. Zapoznaj się z moimi przepisami!

Artykuł dzięki: